Hol vagyunk még az egyenrangúságtól?

 Tudom, tudom. Néha nekem is sok már, ami nő ügyben szembejön, de be kellett hogy lássam, szükség van minél szélesebb körben beszélni a nemi egyenlőtlenségekről. Volt már szó sok mindenről a rózsaszín adótól kezdve a személyiségfejlődésig; hiába, ez egy nagyon szerteágazó téma, ami az élet sok szintjét érinti.

Azt hittem eddig, hogy ez csupán elmélet, az emberiség nem is "olyan", csak én látok mindenhol rémeket amikor próbálok elintézni valamit. A furcsa tényleg az, hogy az elmúlt évtizedben erősödött fel a nők elnyomása, előtte ezt egyáltalán nem éreztem, illetve nem éreztem ennyire hangsúlyosan. Mondhatnám, hogy addig tartott ki az előző éra öröksége (igen, a rendszerváltó nemzedékhez tartozom, így emlékszem elég sok mindenre). Egyébként valószínűleg így is van. De azt sem hittem volna, hogy ez nem magyar jellegzetesség (már megint), hanem világszerte előfordul.

Nos, el lehet gondolkodni azon, hogy merre is haladunk! Talán - ha most amúgy is aktuális az új társadalmi rend építése - erre is figyelnünk kellene.

A vonatkozó cikket itt találod: Megbántva és megsértve éreztem magam nőként és európaiként is

Ráadásul igaz, hogy a világ másik felén, de azért ez is megtörtént: Boszorkányság miatt megkínoztak két nőt Pápua Új-Guineában (msn.com)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések