A hagyományos család mítosza

 Elgondolkodtató írást találtam a családról, érdemes egy kicsit átrágni magukat rajta. Itt olvashatjátok:

A hagyományos család hamis mítosza (msn.com)

Igaz, ez a cikk a magyarországi viszonylatokra íródott, de ettől függetlenül szerintem érdemes elgondolkodni rajta, hogy milyen is a mi családképünk? Ki tartozik bele és ki nem? Kik alkotják a szűkebb és bővebb családot? Mik az elvárások a családdal szemben? Mitől is gondoljuk, hogy család a család?

Ami engem illet, szerintem túl kell lépnünk az ideológiai megközelítésen. Van egy mese, amit nagyon szeretek, az én elképzelésem a családról valahogy úgy néz ki, ahogy ebben a mesében ábrázolják. Ha érdekel, megnézheted akár itt is: 

A vándorló palota, a - Videa

Ebben a mesében teljesen idegen emberekből alakul igazi család, ideértve még az ősi ellenséget is.

Számomra családnak számítanak a hagyományos családokon kívül az egyszülős, a mozaik, a szivárvány családok is, sőt az is, amikor valaki önmagában alkot egy családot. Szerintem a családot nem csak a vérségi és jogi kötelék hozhat létre, sőt ezek még egyben sem tudják tartani. A család szerintem, mint a társadalom legkisebb egysége a szereteten és elfogadáson alapul.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések